Zgodnie z przepisami to rada gminy ma prawo uchwalić decyzję w sprawie nadania nowej nazwy drodze wewnętrznej – jednakże dopiero po uzyskaniu pisemnej zgody wszystkich właścicieli i współwłaścicieli gruntów, na których ta droga jest zlokalizowana.
Według ustawy o drogach publicznych, każdy może korzystać z drogi publicznej, zgodnie z jej przeznaczeniem oraz z ograniczeniami. Drogi publiczne są kategoryzowane na różne sposoby, między innymi na drogi gminne, które są lokalne i służą miejscowym potrzebom. Drogami wewnętrznymi natomiast są te, które nie należą do żadnej kategorii dróg publicznych i nie znajdują się w pasie drogowym tych dróg. Przykładami są drogi w osiedlach mieszkaniowych czy dojazdy do gruntów rolnych i leśnych.
Nadanie nowych nazw ulic zazwyczaj wymaga uchwały rady gminy. Jednakże, zgodnie z przepisami, decyzja o nadaniu nazwy drodze wewnętrznej wymaga pisemnej zgody wszystkich właścicieli terenów, na których ta droga się znajduje. Nawet zatwierdzenie projektu przez wyższy organ administracji publicznej nie zwalnia z tego wymogu. Inicjatywę zmiany nazwy mogą podjąć różne podmioty, włączając w to mieszkańców, osoby prawne czy organizacje społeczne.
Nadanie nowych nazw drogom, zarówno publicznym, jak i wewnętrznym, może ułatwić prowadzenie ewidencji miejscowości i ulic, ale wiąże się także z koniecznością aktualizacji dokumentów adresowych oraz powiadomienia odpowiednich instytucji o zmianie adresu, co może być czasochłonne dla mieszkańców.
Bądź na bieżąco z nowościami.
Zapisz się do newslettera!
Używamy plików cookies, aby lepiej dostosować tą stronę do Twoich potrzeb. Dzięki nim możemy ulepszać kampanie reklamowe i kierować do Ciebie lepiej spersonalizowane komunikaty.
Pliki cookies odpowiedzialne są również za analitykę, dzięki której lepiej rozumiemy jak organizować treści czy nawigację na stronie dbając o jej użyteczność.
Jeśli chcesz zezwolić tylko na wybrane cookies, kliknij “Pozwól mi wybrać”. Twoja zgoda musi dotyczyć minimum, potrzebnego do poprawnego działania strony.
Natomiast kliknięcie “Akceptuję” pozwala nam na umieszczenie ciasteczek w Twojej przeglądarce i na przetwarzanie danych uzyskanych w ten sposób.
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać swoją zgodę. Aby to zrobić przejdź do "Zarządzaj plikami cookies".
Administratorem Twoich danych osobowych jest Saveinvest SP. Z O. O.. Cele przetwarzania danych osobowych, okresy przechowywania opisane są w Polityce Prywatności.